My Africa Expo

Afrika een continent om trots op te zijn!

Wij van stichting MarAnou vinden het belangrijk dat culturen elkaar op een leuke en informele ontmoeten, kennismaken en van elkaar leren.  Dit is de reden dat stichting MarAnou in 2018 gestart is met het initiatief My Africa Expo.

Uitwisseling met andere culturen is een verrijking van het eigen bestaan. Nieuwe kunstuitingen inspireren,  geven andere inzichten en vergroten onze kennis. Het draagt ook bij aan het vergroten van wederzijds begrip tussen bevolkingsgroepen.  Kennis nemen en begrip hebben van elkaars cultuur kan vooroordelen en haat voorkomen.

In het concept My Africa Expo draait het daarom helemaal om culturele uitwisseling .

Het event  My Africa verlaagd de drempel van bevolkingsgroepen binnen gebouwen zoals kunstinstellingen.

My Africa Expo is een jaarlijks terugkerende tentoonstelling over Afrika binnen de muren van (kunst/culturele)instellingen en bedrijven, gericht op de bedrijvigheid. My Africa toont de producten van Afrika die minder bekend zijn hier in het Westen. De eerste editie vond plaats in 2018.

My Africa Expo is een tentoonstelling over de Afrikaanse mensen en hun landen hier in Nederland, tentoongesteld door de Afrikaanse diaspora in Nederland, (non-) profit organisaties die werken voor of in Afrika en Afrika' s vrienden.

Een tentoonstelling over de Afrikaanse cultuur, de gastvrijheid, de activiteiten en de toekomst voor Afrika.

De tentoonstelling gaat over het beeld dat de Afrikanen hebben over hun land. Een beeld dat gezien moet worden. Niet het beeld van de media, zoals armoede, oorlog, hongersnood en corruptie. Als echte ambassadeurs  vertellen ze de bezoekers hoe zij Afrika zien en ervaren. In de veronderstelling dat Afrika geen land is, maar het tweede grootste continent op Aarde. Met een oppervlakte van 30.370.000 vierkante kilometer. Een continent om trots op te zijn. Met meer dan 11.216 miljard inwoners en nog meer verhalen.

Een tentoonstelling van gelijkheid en trots. Door middel van de tentoonstelling tonen de deelnemers trots hun verhalen, verleden, tradities en gewoonten. Met het doel: meer gelijkheid, waardering en wederzijds begrip!

Kom, ontmoet, proef en beleef de Afrikaanse cultuur, kunst, eten, design, muziek, dans en zakelijke mogelijkheden. Ontmoet de gezichten van Afrika!

My Africa Expo 2019, vindt plaats op meerdere locaties:

Concert  Songs of Africa, 5 april 2019.  Locatie: CKE Eindhoven

Designer Fashion Show & Dress to Impress After Party,  6 april 2019 , Locatie: Kasteel Heeze

Kunstroute deelnemende etalages: Bibliotheek Eindhoven, Van Piere Boekhandel, Civo Design, ANWB Winkel Eindhoven, CKE Eindhoven

For Questions/Contact us at:

stichtingmaranou@outlook.com/00 31 618435463

www.kadowinja.org / 00 31 681238932